Considerations To Know About بیماری خود ایمنی و درمان

Wiki Article

دستگاه‌هایی که پرستاران و پزشکان در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها استفاده می‌کنند از دقت بالاتری برخوردارند و نتایج بهتری را ارائه می‌دهند.

افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهند،.

انسولین فرایندهایی که باعث تجمع کتون در خون شما شده است را معکوس کرده و همراه دریافت مایعات و الکترولیت ها، انسولین نیز معمولا از طریق وریدی به شما تزریق خواهد شد.

مهم‌ترین مکانیسم غیر اختصاصی بدن پوست است که بزرگترین اندام بدن نیز محسوب می‌شود. پوست به صورت فیزیکی سدی است که از ورود پاتوژن‌ها به بدن جلوگیری می‌کند. بخش‌هایی از بدن که توسط پوست محافظت نمی‌شوند، مانند چشم‌ها و دهان به وسیله مایع مخاطی، اشک و بزاق مورد محافظت قرار می‌گیرند.

لنفوسیت‌های T سلول‌های تخصصی هستند که شامل دو نوع کاملا متمایز می‌شوند:

در این مطلب می‌خواهیم بدانیم که آیا درمان قطعی قند خون وجود دارد یا خیر. شاید زیاد شنیده باشید که بگویند یک شخص دچار قند خون شده است. اما قند خون دقیقا چیست؟ ما دو نوع قند خون یا همان دیابت داریم. دیابت نوع ۱ یک بیماری خودایمنی است که زمانی ایجاد می‌شود که بدن، سلول‌های تولید کننده انسولین را از بین می‌برد.

سیستم ایمنی بدن باید بتواند سلول‌های بدن را از سلول‌های خارجی تشخیص دهد. سیستم ایمنی این کار را با شناسایی پروتئین‌های سطحی سلول‌ها انجام می‌دهد. هر سلول روی غشای سطحی خودی پروتئین‌هایی دارد که با آن‌ها شناخته می‌شود و همین پروتئین‌ها در سطح سلول‌های بدن توسط سیستم ایمنی نادیده گرفته می‌شوند تا سیستم ایمنی فقط به پروتئین‌های سطح سلول‌های خارجی بیماری خود ایمنی و درمان واکنش نشان دهد.

انار، گیاهی با برگ‌های کوچک و شاخه‌ای، مزه‌ای شیرین و دانه‌هایی به‌رنگ قرمز تیره دارد. این میوه بومی مصر است. هر قسمت انار شامل میوه، غشا، پوست، ریشه، دانه، گل‌ها و حتی برگ‌ها دارای فواید سلامتی است. برای مثال، برگ‌های انار برای درمان بی‌خوابی، دردشکمی، یرقان، اسهال، سرفه و اگزما به‌کار رفته‌است.

برای افراد مبتلا به دیابت : کمتر از ۱۸۰ میلیگرم بر دسی لیتر

به طور کلی می‌توان مکانیسم‌های ایمنی را به دو گروه ایمنی فعال و غیر فعال تقسیم کرد. در ایمنی فعال بدن با عامل بیماری‌زا به طور مستقیم (ایمنی همورال و سلولی) یا از طریق واکسن مواجه می‌شود و در واکنش به آن آنتی‌بادی تولید می‌کند.

مشکلات زمینه‌ای سلامتی یا سبک زندگی از اصلی‌ترین علل پایین آمدن فشار خون در نوجوانان هستند.

درمان اورژانس قند خون بالا برای بازگرداندن قند خون به محدوده نرمال معمولا شامل موارد زیر است:

این مواد باعث ترشح انسولین می‌شوند و به پایین آمدن قند خون کمک می‌کنند.

در بدن انسان پروتئین‌هایی وجود دارد که در حالت عادی غیرفعال هستند و در صورت ایجاد عفونت در نقاط مختلف بدن فعال شده و با همکاری هم منافذی را در غشای سلول‌های پاتوژن ایجاد کرده و به این ترتیب آن‌ها را از بین می‌برند.

Report this wiki page